keskiviikko 19. elokuuta 2009

Ryhtiliike


Vierasrumba loppui nyt hetkeksi ja paluu arkeen koittaa. Tänään olen laittanut mökkiä ojennukseen, pessyt pyykkiä ja kuunnellut lasten marinaa. "Milloin isi tulee ja kokoaa meilän kellossängyn?". Aamusta saakka sama laulu... Pian se iskä onneksi tulee töistä ja toivottavasti tänä iltana nuorimmainenkin pääsee nukkumaan ihan oikeaan sänkyyn. Neljä kuukautta on vierähtänyt edellisestä kerrasta, koko täällä olomme ajan rassu on joutunut nukkumaan epämukavassa matkasängyssä.

Koska syksy jo alkaa painaa päälle, olen yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni. Ja kohta se niskasta tarraaminen ehkä jopa onnistuu, sillä kävin ilmoittautumassa kuntosalille! Tai Health clubeiksi kai niitä nykyään sanotaan. Minä en ole IKINÄ käynyt minkään sortin jumpissa tai rimpuillut laitteissa, vähänkö jännittää mennä ensimmäistä kertaa mokailemaan, yksin, ilman henkistä tukea (ja fyysistä, en tiedä selviänkö ehjänä kotiin)! Pakko on silti mennä, kroppa (lue selkä) on saatava pian kuntoon. Spinningiä, joogaa, pilatesta, vesijumppaa, body combatia ja ennen kaikkea jumppaa, jossa tehdään vain pepunkavennusharjoitteita, por favor.

Ajattelin myös muuttua kunnon kotiäidiksi ja alkaa laittaa perheelleni muutakin ruokaa kuin kaupan perunatortilloja tai mozzarellasalaattia. Ostin pari kivaa, kuvassa näkyvää, kirjaa, joskohan niistä saisi innostuksen kipinän. Minua ei nuo keittiöhommat kiinnosta tippaakaan... Huomisen ohjelmassa on käydä lähimmällä kauppahallilla katsomassa mitä sieltä löytyisi.

Ajattelin myös vilkastua noin niin kuin sosiaalisesti. Olen tuumaillut liittyväni ehkä johonkin kansainvälisten naisten klubiin. Tuollaiseen en yksin suostu menemään ensimmäisellä kerralla, olen jo vinkunut erästä irlantilaisdaamia mukaan. Kielikurssillekin pitäisi ilmoittautua tämän kuun aikana, ja lasten koulukin alkaa ensi kuussa. Eiköhän tämä arki ala tästä ihan mukavasti siis rullaamaan!

4 kommenttia:

Vendaval kirjoitti...

Mihin salille ilmottauduit?

Riikka V. kirjoitti...

Keittiöhommat ei tosiaan oo kivoja. Teenkin aina isoja satseja ja pakastan kerta-annoksia. Tai viikonloppuisin mies tekee,
:).

Ansku kirjoitti...

Vendaval: Mä kokeilen nyt tuota Holmes Placea Balmesilla. Älyttömän hintainen normaalisti, mutta niillä on nyt tarjous elokuun ajan: jäsenmaksu 49 euroa, normaalisti 250 euroa. Kuukausimaksu on sit jatkossa noin 80 euroa, nyt elokuulta maksoin 20 euroa. Niillä tuntuu olevan paljon jumppatarjontaa ja paikka on tosi fiksu ja siisti. Aloituspakettiin kuuluu mm. kerta personal trainerin kanssa, kuntotarkastus, hieronta ja jotain tuotenäytteitä.

Mies maksaa vain 30 euroa kuussa, mutta se sali on minulle hankalan matkan päässä (Diagonal Marin lähellä). Jospa tuolla tulisi nyt sitten käytyä, kun päivittäin siinä kulmilla pyörin lapsia kouluun viedessä... Tänään sain hankittua jopa salikengät (olin kuin norsu posliinikaupassa siellä urheiluosastolla, aivan hukassa :)).

Riikka V.: Mulla on nyt puolitoista kiloa kanaa uunissa. Syödään sitä loppuviikko!

Tuikku kirjoitti...

Arki se lähestyy täälläkin - lapsilla alkaa koulu syyskuun alussa ja pitäisi varmaankin myös aloittaa kokkailut, kesän kun ovat olleet enemmän tai vähmmän pikaruoalla. Pitäisi kai tullutta pelastusrengastakin sulatella :)