torstai 18. marraskuuta 2010

Hola, sóc l'Ansku!

Aloitin tänään vihdoin viimein katalaanin opiskelun! CPNL järjestää ilmaisia katalaanikursseja, ja sieltä löysin itseni, 34 muun opiskelijan joukosta.

Minä olin ainoa Pohjois-Euroopasta ja lisäksi oli yksi tyttö Sevillasta. Kaikki muut olivat Etelä-Amerikasta. Opetus oli pelkästään katalaaniksi, ihan muutamia asioita opettaja selitti myös espanjaksi. Ihme kyllä ymmärsin aivan kaiken. Korva on jo aika hyvin tottunut katalaaniinkin!

Koska ryhmä oli niin suuri ei siellä juurikaan ääneen päässyt. Opettaja kyllä veikkasi, että jopa puolet meistä tulee keskeyttämään kurssin... Tänään opettelimme esittelemään itsemme, aakkoset sekä hieman numeroita. Aika simppeliä tähän saakka!

Minulla on täällä kotona kaksi innokasta opettajaa, jotka kyllä meinaavat turhautua minun ääntämiseeni. Olen kuulemma ihan fatal!

3 kommenttia:

Vendaval kirjoitti...

Molt bé!! :) Jos tarviit CD romppuja kurssille, niin saat kyllä. Saman kurssin kävin nimittäin viime vuonna.

Ansku kirjoitti...

Onko sinne olemassa jotain sellaisiakin? Ovatko hyviä?

Vendaval kirjoitti...

Juu, mä kävin sellaisen semipresencial kurssin, jossa oli opetusta 2 x viikossa koululla ja 2 x viikossa piti sit opiskella ittekseen kotona.